Thursday, July 1, 2010

Lepak-Lepak

Hye..saye baru jerk sampai umah setelah melepak dengan kengkawan sume dekat sebuah restauran di Alor Setar.. Dah lama rasanyerk tak lepak-lepak dengan diorang! Diorang la kawan-kawan dari zaman "hingusan" dulu hinggalah zaman "bapak budak" sekarangni hehehe.. Yela rata-rata kawan saye sekarangni, ramai yang masing-masing sudah berumah tangga..Hanye tinggal beberapa kerat jerk lagi yang still membujang.. Tak cukup bajet lagi ke cik abang??hahaha.. Bila dah lama tak berjumpa dan lepak-lepak sekali,mestilah banyak benda yang nak dibualkan kan??.. So dalam dok rancak-rancak bersembang tuh,terkeluar la abes pengalaman-pengalaman zaman kanak-kanak kitaorang.. salah satunyerk,pengalaman kitaorang "eksiden" sesama sendiri..


Di mana ketika itu, saye masih lagi berumur kalau tak silap saye dalam umur 12 tahun..dan mereka sume dalam lingkungan umur 15-17 tahun..(saye ni memang suke bergaul dengan mereka yang tua dari saye).. Kejadian itu berlaku ketika saye yang ketika itu masih lagi
"excited" sebab dapat menunggang motorsikal "kapcai" ayah saye dengan begitu lajunyerk..sehingga cube mengejar sebuah keta Fiat yang dipandu oleh rakan saye.. Tiba-tiba bila saje ketika menghampiri sebuah lampu isyarat,lampu tersebut tiba-tiba aje bertukar warna merah.. Saye yang tengah "syiok" melayani kenikmatan kelajuan motor tuh, tiba-tiba terpaksa menekan brek dengan kelam-kabutnyerk kerana keta yang dipandu oleh rakan saye di depan telah berhenti ketika lampu bertukar merah.. Time tuh,memang tak ingat ape dah..darah abes dah kering kat muke ni..sebab jarak antara motor saye dengan keta tuh terlalu dekat.. Akhirnyek..bamm!! habis tersungkur makan tar..hehe.. Mujurlah kecederaan yang dialami oleh saye tidak seteruk mana..dan motor pun tak rosak teruk..just calar-calar dan patah cikit jerk.. Kalau tak,mampus nak menjawab dengan ayah..huhu.. Dan mujur jugaklah keta yang dipandu oleh rakan saya tadi tuh pun tidak mengalami sebarang kerosakan..(besalah..keta lama,body keras beb!) Time lepas jatuh tuh,malu beb!! Ramai yang tengok! hehehe.. Tapi, nak cover punye pasal..saye pun buat-buat la marahkan motor tuh sebab brek tak makan tiba-tiba..=p hahahaha.. Lepas kejadian tuh,rase serik dah nak bawak motor laju-laju.. Tapi biasalah,anak jantan..serik kejap jerk,pastuh buat lagi!hehehe..


Salah satu pengalaman lama yang keluar bila kitaorang berborak tadi ialah pengalaman di mane rakan saye, Iqbal a.k.a Maple(jiran depan umah) yang ketika itu baru saje mendapat kebenaran dari ayahnyerk untuk memandu keta (walaupun time tuh takde lesen lagi) telah meng"over"kan dirinyerk sebagai pemandu yang profesional.. Si Iqbal ni ketika itu cube memasuki kawasan garage di umahnyerk untuk memarkir keta..tapi disebabkan egonyerk yang tinggi, dia dengan
"confidentyerk" cube memasuki kawasan garage tersebut dengan sambil lewa dan laju..akhirnyerk!! Nah..jeritan dari otai( ayahnyerk) memecah keheningan petang itu.."Iqbal!!!! apa hang dah buat kat keta aku???!!!" Sambil terketar-ketar, si Iqbal keluar dari keta sambil menggigil ketakutan terus merenung kesan kemek dan calar di pintu keta sebelah pemandu tuh.. Rupa-rupanyerk keta tuh telah bergesel dengan tiang di garage tuh.. Petang tuh, habis si Iqbal ni kena marah dengan ayahnyerk! Kitaorang yang ade ketika itu,terus angkat kaki blah dari situ sebab takut tengok ayahnyerk mengamuk hehe..


Sebenarnyerk,banyak lagi cite-cite lama yang keluar semasa kat restauran tadi..tapi nampaknyerk kalau nak dicitekan sume..tak larat den nak menaip..hehe Sumenyerk cite yang melucukan bila dikenang-kenang balik..dari hal main meriam,hisap rokok hinggalah hal-hal yang kalau dicitekan kepada anda sume, pasti anda sume akan terbahak-bahak ketawakan kenakalan kitaorang ni hehe.. Ape-ape pun,korang la yang terbaik!! Pengalaman masa kita kecik-kecik dulu tak kan pernah aku lupakan!! Okeylah, sampai sini dululah cite yang saye nak kongsikan dengan anda sume.. Nanti kalau ade lagi cite-cite yang menarik,akan saye updatekan di blog ini okey!! =)

No comments:

Post a Comment