Wednesday, August 11, 2010

Salam Ramadhan...

Assalamuaalaikum u oll..salam 1 Malaysia..wargh!! Bulan pose sudaa kembali!!
So tibe la masenyerk untuk aku megempiskan ape yg patut..ahakz!! *padahal dah kempis dah pn! saje kasi statement gempak..hehe

Arinie..1st ramadhan..tepat jam 1556pm..perutku sudaa pandai memainkan pelbagai irama keroncong..wah..wah..wah..mcm2 bnyi kuar dah neh..hehe

Hmm..kembali ke pangkuan jalan oke..sebab munasababnyerk aku mnulis entry kali ni adalah untuk sama-sama kita merenung segala pengertian yg terdapat di sepanjang bulan ramadhan al-mubarak neh..

Oke..sbnrnyerk ramadhan adalah bulan bagi kita untuk membersih dan menyucikan diri, hati dan jiwa dari segala dosa dan noda. Bulan ramadhan juga mendidik jiwa kita untuk menginsafi diri serta menghiasi diri dengan memperbanyakkan amalan pahala. Ini kerana, pahala di bulan ramadhan ini akan digandakan dan doa anda sume akan diterima..insyaALLAH..

Bulan ramadhan merupakan bulan latihan untuk kita berjihad dlm memerangi hawa nafsu, bulan bercucuk tanam untuk akhirat serta bulan untuk menghasilkan bekalan untuk hari kemudian.
Bulan ini juga diselitkan dengan kehadiran Lailatul Qadar..malam yng dinanti-nantikan para umat Islam sluruh dunia.. So,tunggu ape lagi...hargailah bulan ramadhan ini sblum ianyerk pergi meninggalkan kita..
Jgn tnggu ramadhan thn depan oke! kang xjmpe dh ramadhan baru m'yesal xsudaa..time tuh..sumenyerk dh tlambat.. Menangislah sorg2 diri dlm kubur tuh..sbb ajal maut sumenyerk di tangan tuhan..so,renung2kan..dan slamat beramal! (^_^)

No comments:

Post a Comment